31 mars 2010

"det kunne vært oss"

Jeg skulle bare oppdatere meg om hva som skjedde i verden, da jeg kom over en artikkel om en svenske som skled ned i en vulkan og døde. Rest in piece!


Men jeg ble rystet over kommentaren som kom ut av de nordmennene som ble vitne av denne hendelsen.

det kunne vært oss


her har altså et medmmenneske dødd, og alt vitnene tenker på er at det kunnne vært dem!

hvordan er det mulig å være så egoistisk!!!! det er ikke rart at Nordmenn blir sett på som kalde mennesker!
skjerp dere!

det kan selvfølgelig være journalisten som ikke har klart å formidle de kommentarene som ble gitt. For alt jeg vet er min reaksjon på denne artikkelen grunnet til dårlig journalistikk.

jeg vil også nevne enda en grunn til at min respekt for disse vitnene ikke er til å finne:

Mens guidene deltok i det dramatiske redningsarbeidet samlet de seg ved en varm kilde like ved ulykkesstedet


her var det ikke snakk om å hjelpe til! istede stikker de til nærmeste varme kilde for å varme seg og slappe av :O

artikkelen kan du se her :


hvis du føler for å skamme deg ;)

Ingen kommentarer: